ست کردن لباس؛ 10 اصل ساده اما مهم را رعایت کنید!

ست کردن لباس یکی از دغدغه‌های مهم زندگی اجتماعی و فردی ما است. ست کردن صحیح و اصولی لباس می‌تواند به ما اعتماد به نفس بیشتری ببخشد. چرا که نوع لباس‌هایی که می‌پوشیم بر دیدگاه و نظر دیگران درباره ما اثر گذار است. ست کردن لباس‌ها اصولی دارد که با یادگیری آن می‌توانید استایل شیک و فوق‌العاده‌ای داشته باشید. در راستا می‌خواهیم در این مقاله به بررسی 10 اصل ساده اما مهم در ست کردن لباس مردانه و زنانه بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

11 مورد
  1. 1- به استایل، سلیقه و انتظارات خود توجه کنید؛ راحتی خود را در اولویت قرار دهید!
  2. 2- به موقعیت و مکان‌ها توجه کنید؛ استانداردهای عرفی و اخلاقی را بشناسید!
  3. 3- اصول ست کردن رنگ لباس را بدانید؛ چرخه رنگ‌ها را بشناسید!
  4. 4- ترکیب رنگ‌ها را متناسب با استایل خود انتخاب کنید
  5. 5- رنگ‌های خنثی بپوشید؛ سبک مینی‌مالیست طرفداران بسیاری دارد!
  6. 6- ظاهر لباس مهم است؛ به نمای ظاهری لباس توجه کنید!
  7. 7- بر اساس فصل لباس‌ها را ست کنید؛ هر فصل رنگ های خاص خود را دارد!
  8. 8- اکسسوری‌ها در ست کردن لباس مردانه و زنانه بسیار مهم است
  9. 9- انتخاب کیف و کفش مناسب را فراموش نکنید
  10. 10- ظاهر شما در جذابیت استایل و ست کردن لباس‌ها مهم است
  11. هنر ست کردن لباس را از کارشناسان و طراحان لباس یاد بگیرید!

انتخاب ست لباس مناسب

1- به استایل، سلیقه و انتظارات خود توجه کنید؛ راحتی خود را در اولویت قرار دهید!

اولین اصل ست کردن لباس، شناخت استایل، سلیقه و انتظارات خودتان است. لاغر یا چاق بودن شما در انتخاب لباس بسیار مهم است. افراد قد بلند و لاغر بهتر است که از پوشیدن لباس‌های تنگ و اندامی، طرح‌دار، کفش‌های پاشنه بلند نازک و لباس‌هایی با خط عمودی اجتناب کنند. برای افراد لاغر و بلند قد، پوشیدن لباس‌های تیره و نرم می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

اگر می‌خواهید چاق‌تر به نظر برسید می‌توانید از لباس‌های رنگ روشن و طرح‌دار به همراه کفش‌های پاشنه کوتاه و ظریف استفاده کنید. آقایان نیز می‌توانند از کراوات پهن استفاده کنند. همچنین بهتر است که لباس‌های یک رنگ نپوشید. بلکه از دو یا چند رنگ برای بالاتنه و پایین‌تنه استفاده کنید.

علاوه بر توجه به استایل حتما به انتظارات و سلیقه خود توجه داشته باشید. لباسی زیبا است که شما از پوشیدن آن احساس خوبی داشته باشید. احساس راحتی در زمان پوشیدن لباس می‌تواند تأثیر بسیاری بر استایل و ظاهر شما داشته باشد. پس سلیقه، حس و انتظار خود را در اولویت قرار دهید. در ادامه همراه با مجموعه بزرگ گاماپوش دیگر اصول ست کردن لباس را بررسی می‌کنیم.

2- به موقعیت و مکان‌ها توجه کنید؛ استانداردهای عرفی و اخلاقی را بشناسید!

هر موقعیت و مکانی لباس و استایل خاص خود را دارد. طبق عرف شما نمی‌توانید لباس جشن عروسی را در یک جلسه رسمی بپوشید. لباس‌هایی با رنگ قرمز بسیار جذاب است اما نمی‌توانند گزینه مناسبی برای محل کار باشند. بر این اساس طبق استانداردهای عرفی و اخلاقی در هر مکان و موقعیتی نیاز به لباس خاص آن مکان داریم. پس دومین اصل در انتخاب لباس، توجه به مکان و موقعیت است.

3- اصول ست کردن رنگ لباس را بدانید؛ چرخه رنگ‌ها را بشناسید!

سومین و مهم‌ترین اصل ست کردن لباس‌ها، توجه به رنگ لباس است. دنیای رنگ‌ها بسیار جذاب است. هر رنگی دارای مکمل و تضادهایی است. برای شناخت رنگ‌های مکمل و متضاد می‌توانید به چرخه رنگ توجه کنید. رنگ‌هایی مانند قرمز، سبز، بنفش، زرد و غیره می‌توانند مکمل‌های خوبی برای هم باشند.

از سوی دیگر رنگ‌های گرمی مانند کرم و قهوه‌ای با ایجاد سایه روشن‌ها می‌توانند گزینه مناسبی برای ست کردن لباس باشند. رنگ‌های سفید و سیاه در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارند. رنگ‌های خنثی هرگز از مد نمی‌افتند و گزینه‌های بسیار دقیقی برای ست کردن لباس به شمار می‌روند.

رنگ‌ها می‌توانند نوع استایل را در موقعیت‌های مختلف مشخص کنند. به عنوان نمونه رنگ‌های قهوه‌ای سوخته، قهوه‌ای روشن یا کرم می‌توانند برای تیپ‌های رسمی و اداری به کار می‌روند. برندهای معروف دنیا در اغلب موارد برای لباس‌های خود، رنگ‌های مکمل یا متضاد را تولید می‌کنند. با نگاهی چرخه رنگ و  ترکیب‌بندی رنگ برندهای معروف می‌توانید شناخت بیشتری از نحوه ست کردن رنگ لباس‌ها به دست آورید.

4- ترکیب رنگ‌ها را متناسب با استایل خود انتخاب کنید

ترکیب رنگ‌ها هنر و سلیقه خاصی می‌خواهد. با توجه به چرخه رنگ می‌توانید رنگ‌های مکمل را در کنار هم بپوشید. توجه داشته باشید که رنگ‌های مکمل در واقع رنگ‌های متضاد یکدیگرند. در انتخاب رنگ‌های مکمل می‌توانید از پررنگ‌ترین و کم‌رنگ‌ترین رنگ‌ها در کنار هم استفاده کنید.

به عنوان نمونه می‌توانید با خرید تیشرت بنفش و ترکیب آن با رنگ‌های آبی، زرد، سفید، مشکی یا طیفی از رنگ بنفش، استایل بسیار زیبایی داشته باشید. انتخاب نوع رنگ‌های مکمل به استایل، سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. پس با توجه به ظاهر و سلیقه خود رنگ اصلی و مکمل‌های آن را انتخاب کنید.

5- رنگ‌های خنثی بپوشید؛ سبک مینی‌مالیست طرفداران بسیاری دارد!

رنگ‌های خنثی بیشترین هماهنگی را با دیگر رنگ‌ها دارند. در پاسخ به سؤال «چه رنگ هایی به هم می آیند برای لباس» می‌توان گفت می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خنثی با دیگر رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه، بژ، قهوه‌ای، زیتونی و سرمه ای در دسته رنگ‌های خنثی قرار دارند. رنگ‌های خنثی انعطاف بالایی دارند و می‌توانید به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ست کنید.

6- ظاهر لباس مهم است؛ به نمای ظاهری لباس توجه کنید!

یکی دیگر از اصول مهم برای ست کردن لباس، توجه به ظاهر لباس است. کنتراست یا نمای ظاهری لباس می‌تواند یک اصل بسیار تأثیرگذار در ست کردن لباس‌ها باشد. طراحی لباس یکی از قدیمی‌ترین هنرها است و در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های بسیار همراه بوده است. لباس‌ها با مدل‌های مختلف طراحی و به بازار وارد می‌شوند. با انتخاب طرح مناسب می‌توانید استایل فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

ست کردن لباس - گاماپوش

7- بر اساس فصل لباس‌ها را ست کنید؛ هر فصل رنگ های خاص خود را دارد!

یکی دیگر از اصول ست کردن لباس، توجه به فصل سال است. فصل تأثیر بسیاری بر انتخاب رنگ دارد. عدم توجه به رنگ در هر فصل می‌تواند تضاد بسیاری در استایل شما ایجاد کند. به عنوان مثال طیف رنگ صورتی و زرد می‌تواند یک رنگ مناسب برای بهار باشد. رنگ‌های قرمز و نارنجی می‌توانند رنگ‌های جذابی برای پاییز باشند. از سوی دیگر رنگ‌های سفید و مشکی می‌توانند در هر فصلی استفاده شوند.

8- اکسسوری‌ها در ست کردن لباس مردانه و زنانه بسیار مهم است

پوشیدن کت تک به همراه تی‌شرت یقه گرد ساده و بافت‌های ظریف، بدون در نظر گرفتن عینک، دستکش، شال، ساعت و غیره نمی‌تواند ست کاملی باشد. استفاده از اکسسوری‌ها بسیار مهم است. اکسسوری‌هایی مانند ساعت، دستبند، کمربند، کراوات، گردن بند، گوشواره، انگشتر و غیره  برای زیبایی بیشتر استفاده شده و به نوعی تکمیل کننده تیپ و استایل مردانه و زنانه است. با خرید لباس ست و استفاده از اکسسوری‌ها می‌توانید استایل‌های هنری، اسپرت و کلاسیک فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

9- انتخاب کیف و کفش مناسب را فراموش نکنید

برای داشتن تیپ فوق‌العاده و جذاب بهتر است در کنار ست کردن سبک و رنگ لباس، به رنگ و سبک کیف و کفش نیز توجه خاص داشته باشید. کیف و کفش دو بخش جدایی‌ناپذیر از اصول ست کردن لباس است. استایل کامل شامل لباس، اکسسوری، کیف و کفش است.

کیف و کفش‌ها سبک‌های متفاوتی دارند. انتخاب نوع کیف و کفش بر اساس نوع استایل بسیار متفاوت است. به عنوان نمونه می‌توان از کفش و کیف چرم برای استایل کلاسیک و از کیف و کفش اسپرت برای ست کردن لباس اسپرت استفاده کرد.

10- ظاهر شما در جذابیت استایل و ست کردن لباس‌ها مهم است

آخرین اصل در ست کردن لباس، توجه به ظاهر است. ظاهر شما در جذابیت استایل و ست کردن لباس‌ها بسیار مهم است. آرایش صورت، مو و دست‌ها در کنار انتخاب رنگ و سبک مناسب لباس، می‌تواند استایل نهایی شما را نشان دهد. سعی کنید استایل لباس را با ظاهر خود هماهنگ کنید تا هنر ست کردن لباس‌هایتان بیشتر به چشم آید.

ست کردن لباس

هنر ست کردن لباس را از کارشناسان و طراحان لباس یاد بگیرید!

در این مقاله 10 اصل مهم و ضروری ست کردن لباس را بررسی کردیم. توجه به اصولی مانند ترکیب‌بندی رنگ لباس‌ها، پوشیدن لباس‌های مکمل، توجه به ظاهر، انتخاب رنگ و طرح لباس بر اساس استایل بدن، انتخاب لباس بر اساس فصل و غیره از مهم‌ترین اصول ست کردن لباس است.

برای داشتن استایل جذاب، بهتر است به جای پیروی از انواع مدهای مختلف، هنر ست کردن لباس را از کارشناسان و طراحان لباس یاد بگیرید و تیپ جذاب و محبوبی داشته باشید. در این راستا می‌توانید با کارشناسان مجموعه گاماپوش ارتباط بگیرید. گاماپوش یکی از مجموعه‌های خلاق تولید لباس‌های گیم در ایران است. شما می‌توانید با کارشناسان مجموعه گاماپوش ارتباط بگیرید و پاسخ سؤالات تخصصی خود را دریافت و سفارشات خود را تکمیل کنید. همراه با گاماپوش زیبا بپوش.